Wil jij de beste manier van bewegen kennen die heilzaam is voor je rug?

 

In deze yogacursus leer je de basis

Na 10 lessen van 5 kwartier weet jij hoe je veillig beweegt voor je rug en waarom dit zo is.

Je gaat weer de natuurlijke stabiliteit van je rug gebruiken.

Je krijgt kennis en inzicht van verschillende spierlagen die de wervelkolom sterk en tevens soepel houden. Deze kennis helpt je om die verschillende spierlagen daadwerkelijk te voelen en te gebruiken op de meest gezonde manier.

Het oefenen op de mat staat in dienst van jouw bewegingen in het dagelijks leven. Je leert het lichaam andere bewegingspatronen aan, die alle handelingen in het dagelijks zullen vergemakkelijken.

We gaan de yoga op een praktische manier gebruiken. Niks niet zweverig. Wel voelen en in contact komen met je lichaam. Ook het gebruik van je adem komt ruimschoots aan bod.

Dit levert de yogacursus jou op:

KENNIS OVER HOE JOUW

RUG IN ELKAAR ZIT

Ontdekken wat wel en niet werkt voor jouw rug. Zodat je gezond, sterk en soepel ouder wordt.

STAAN, ZITTEN, BUKKEN, OPSTAAN

OP EEN VEILIGE MANIER

Je leert het lichaam nieuwe bewegingspatronen aan die je direct in het dagelijks leven kan gebruiken.

PRECIES DIE OEFENINGEN DIE

JE RUG GEZOND HOUDEN

Eenvoudige oefeningen uit de yoga en pilates waar je op terug kunt vallen als je rug het nodig heeft.

Wat kun je verwachten?

Z

Uitleg over verschillende spiergroepen en wat de betekenis daarvan is voor een veilig bewegende rug

Z

Critical Alignment technieken die zorgen dat spanning en stijfheid in de rug losgelaten kan worden

Z

Het leren gebruiken van je houdingsspieren die je rug kracht, stabiliteit en energie geven

Z

Yin Yogahoudingen die je gewrichten soepeler laten worden en meer bewegingsruimte geven

Z

Oefeningen uit de pilates waardoor je de opgebouwde kracht en stabiliteit direct in je bewegingen kunt integreren.

Z

Moeitelozer leren bewegen in het dagelijks leven. Niet voor alles is wilskracht nodig

Z

Stap voor stap aanwijzingen die voor iedereen goed te volgen zijn, ook als je niet bekend bent met yoga

Z

Veilige en rustige sfeer waarin je uitgenodigd wordt te gaan voelen wat er in jouw lichaam zich afspeelt

Hoe is het met jouw rug gesteld?

Misschien heb je rugklachten of wil je deze graag voorkomen. Of je merkt dat je houding minder wordt. Het kan ook zijn dat je veel stijver bent dan vroeger of toch vooral als je ’s ochtends opstaat. Misschien vertrouw je je rug niet meer en schrik je van een onverwachte beweging. Wie weet wil je gewoon zo sterk en soepel mogelijk oud worden en graag weten hoe je dat doet.

Als je je hier ergens in herkent, dan is deze yogacursus voor jou bedoeld.

Je hoeft geen ervaring te hebben met yoga. Yoga is hier niet het doel, maar het middel. Het doel is om op zo’n manier te bewegen dat je rug moeiteloos krachtig en soepel is. Je krijgt alle tools om dit te bereiken.

Natuurlijk kan dit niet alleen maar in deze 10 lessen. Je rug heeft herhaling nodig om het nieuwe in te laten slijten. Maar weet dat je niet urenlang op een matje thuis hoeft te oefenen. Het herhalen doe je ook in je dagelijkse handelingen. Je gaat steeds beter herkennen welke bewegingen veilig en behulpzaam zijn voor jouw rug. Dan komt vanzelf het moment dat je rug niet anders meer wil.

Je rug gaat jou aangeven wat het nodig heeft. En jij weet op dat moment precies wat dat is.

Investering

Deze cursus is gericht op het onderlichaam met de nadruk op de onderrug, het bekken en de heupgewrichten.

Je leert:

  • op een makkelijke manier te staan vanuit een stabiele onderrug
  • om met een stabiele onderrug rechtop te zitten
  • om veilig te bukken
  • om soepel op te staan

Na deze cursus kun jij weer:

  • energiek blijven als je lang moet staan in de rij
  • autorijden zonder pijn in de rug te hebben
  • langere tijd achter elkaar in de tuin werken
  • zonder stijfheid uit bed stappen

Dezecursus is gericht op het bovenlichaam met de nadruk op de bovenrug, de schouders en de nek.

Je leert:

  • hoe je nek ontspannen kan blijven in elke situatie
  • hoe je kunt zitten zonder steeds op je houding te moeten letten
  • om veilig te tillen
  • om soepel te kunnen draaien

Na deze cursus kun jij weer:

  • je telefoon gebruiken zonder spanning in je nek te ervaren
  • werken achter de computer zonder in te zakken
  • sjouwen zonder dat dat extra kracht kost
  • moeitelozer achterom kijken op de fiets

Over Ingrid

Ik vind het geweldig om precies de juiste woorden te vinden die jou helpen voelen en ontdekken wat je rug nodig heeft.

Zelf heb ik geregeld onderrugklachten gehad. Ik deed al veel langer Yoga en Pilates, maar sinds ik Critical Alignment heb ontdekt is mijn rug nog nooit zo sterk en soepel geweest.

Het heeft even geduurd voordat ik deze – voor mij – nieuwe benadering van mijn rug begreep. Toen ik het doorkreeg veranderde mijn hele manier van bewegen.

Verkeerde gewoontepatronen zijn omgevormd tot veilige bewegingspatronen. Ik heb nu een enorm vertrouwen in mijn rug.

Dit gevoel van vertrouwen gun ik jou ook.

lk geniet van het doorgeven van mijn kennis en ervaring, waarbij ik steeds toets en analyseer of mijn woorden aankomen bij jou. Heel graag creëer ik een veilige, rustige omgeving waarin zowel ik goed kan voelen wat jij nodig hebt en jij kunt gaan voelen wat je rug nodig heeft.

Online Yoga

#1 Online Yoga

Voor meer lichaamsbewustzijn op jouw eigen tijd op jouw eigen plek.

Personal_yoga_trajecten

#2 Personal sessies

Om precies dat te doen wat jouw lichaam nodig heeft om meer ontspannen en sterker te worden.

Quantum_touch_helende_energie

#3 Yoga voor de rug

Specifieke oefeningen en houdingen die jouw rug weer soepel en sterk maken.

Dankbaar voor deze mooie reacties:

“Ik vind Ingrid de beste docente die ik in de afgelopen 15 jaar ben tegengekomen. Dit is écht next level. Wat een gave heeft zij. Dit is helen. Ik heb compleet vertrouwen in haar kunnen. Ze is dé rugspecialist onder de yogadocenten.”

Melanie

“Ingrid is een heel vakkundige docent die op een natuurlijke manier en met een vleugje humor de les geeft.”

Sonja

“Zeer kundige en hartverwarmende lessen. Ook altijd aandacht voor de individuele persoon. Ik kijk altijd uit naar wat Ingrid nu weer voor moois en toepasselijk heeft bedacht. Altijd zeer vernieuwend.”

Ingrid

“Ik vind Ingrid behulpzaam, meedenkend, zorgzaam, grappig en liefdevol. Vol zuiverheid gaat ze voor Yoga Awareness en blijft bijleren en ontwikkelen. Er is vaak een mogelijkheid om met haar te praten en ze geeft tips. Ik ben fan!”

Manon

“Ingrid geeft me fijne en buitengewoon goede (critical alignement) yoga.
Ze sleept me mee met haar kennis, geduld en ervaring door allerlei pijnlijke (rug)ongemakken heen.
Aanrader!”

Berbel

Veel gestelde vragen

Voor wie is de yogacursus bedoeld?

Voor iedereen die zijn rug sterker en soepeler wil maken. Voor iedereen die verlangt naar een betere houding.
Voor wie een stijve en/of pijnlijke rug heeft en wil weten wat je daar zelf aan kunt doen.

Niet voor wie heel veel pijn heeft en daardoor amper kan bewegen.
Niet voor wie een acute hernia of spit heeft.
Niet voor wie een stenose heeft.

Voor wie dit wel heeft raad ik een Personal Yogatraject aan. Zie hiervoor: https://yoga-awareness-academie.nl/personal_yoga/

Voor wie niet?

Niet voor wie heel veel pijn heeft en daardoor amper kan bewegen.
Niet voor wie een acute hernia of spit heeft.
Niet voor wie een stenose heeft.

Voor wie dit wel heeft raad ik een Personal Yogatraject aan. Zie hiervoor: https://yoga-awareness-academie.nl/personal_yoga/

Hoe groot is de groep maximaal?

Maximaal is 16 personen

Wat is de locatie?

Het Matserhuis

Burgemeester Matsersingel 200
6843 NZ Arnhem Zuid

Wat zijn de datums en de tijden?

Yogacursus voor de onderrug
Maandagavond van 16 september t/m 25 november van 19.00 – 20.15 uur

Yogacursus voor de bovenrug
Maandagavond van 16 september t/m 25 november van 20.30 – 21.45 uur

Wat doe ik aan en neem ik mee?

Makkelijk zittende kleding. Er is geen kleedruimte aanwezig.

Een eigen yogamat.

Extra sokken, vest en een deken zijn vaak heel prettig om bij je te hebben.

Kan ik ook in termijnen betalen?

Nee, het is niet mogelijk om in termijnen te betalen.

Kan ik persoonlijk contact met je opnemen?

Natuurlijk!

Mail mij via info@yoga-awareness.nl

Wil jij ook die sterke en soepele rug waar je de hele dag door op kunt vertrouwen?

Je rug weerspiegelt je draagkracht.

Yoga Awareness | Ingrid Loman | Matserhuis | Burgemeester Matsersingel 200, 6843 NZ Arnhem | 06-40413550

www.yoga-awareness.nl | info@yoga-awareness.nl | kvk: 5243077 | btw-nr: NL001379308B70

Algemene voorwaarden | Privacy statement